Besök på Finnmarkens Bygdegård 2017-08-31

Öppet hus hösten 2017

8Ådalens släktforskarförening inbjuder till forskaröppet, varannan torsdag, jämna veckor, i lokalen Limstagatan 13 C. Vi är där 12 – 15 följande datum: 24/8, 7/9, 21/9, 5/10, 19/10, 2/11, 16/11, 30/11 och 14/12.

Aktiviteter hösten 2017

Här är våra aktiviteter hösten 2017. (Uppdaterad 2017-08-22)

Det går att ladda ner en fil du kan skriva ut.

Höstens planerade aktiviteter är:

• Ådalens släktforskarförening inbjuder till forskaröppet, varannan torsdag, jämna veckor, i lokalen Limstagatan 13 C. Vi är där 12 – 15 följande datum: 24/8, 7/9, 21/9, 5/10, 19/10, 2/11, 16/11, 30/11 och 14/12.
  • Extra medlemsaktivitet! Torsdag 31 augusti, kl. 18.00, besöker vi Bygdegården i Finnmarken och tittar på deras fotosamling! Vill någon samåka: meddela Agneta: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
  • Ådalens släktforskarförening inbjuder till medlemsträff där vi besöker Lugnvik och tittar på Lugnviksbilder, med P.O Sjödin. Torsdag 14 /9, kl. 18.00. Vi åker från Limstagatan 13 C, 17.30 ifall någon vill samåka! Meddela till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
  • Ådalens släktforskarförening inbjuder alla nyfikna, både släktforskare och andra, till biblioteket i Kramfors, torsdag 28/9, kl. 19.00. Peter Sjölund, DNA-guru, berättar om Gulleprojektet. Gulle är Gudmundrås egen stamfader och släkt med många Kramforsbor, här och i övriga landet. Inträde: 40 kronor = biljetten är en lott i lotteriet. Förfriskningar! Samarrangemang: ÅSF, SV och Biblioteket i Kramfors.
  • Ådalens släktforskarförening inbjuder till besök på Kramfors kommunarkiv. Mikael Schavon finns på plats. Onsdag 4 oktober, 13.00 – 16.00. Välkomna!

Besök på Åbordsön 2017-08-06

LoggaUtflykten till Åbordsön blir söndag 6 augusti kl. 11.00. Ta med egen matsäck/fika och en flytväst om du har😄. Samling vid Mörtsals båthamn.
Välkomna! ! Håll tummarna för vackert väder☉

Utflykt Nordvik-Utvik 2017-06-25

95UTFLYKT för MEDLEMMARNA!
Söndagen den 25 juni klockan 13.00 blir vandringen ca 2 km längs gamla landsvägen Nordvik-Utvik. Samling 13.00 i NORDVIK vid milstenen. Lätt promenad ca 1 timme. Därefter kaffe-korv vid gamla folkskolan i Utvik. Intervjuer av gamla färjförare på Vedafärjan!