Du som medlem kan få tillgång till Anleda

Ta kontakt med Torbjörn Eriksson på anleda@telia.com Kontaktuppgifter finns också på anleda.net

Vad är Anleda

Anleda är ett onlinebaserat verktyg som ger dig tillgång till bl.a. det register som skivan Ådalens födda, vigda och döda innehåller. Utöver det finns det mycket mer data om befolkningen i Ådalen. För en del av innehållet kan du också se familjer, fastigheter som personer har bott på, personer inblandade i häxprocessen etc.

Historien

1992 startade ett av våra stora projekt i föreningen. Målsättning var att med hjälp av dator registrera våra kyrkböcker i Ådalen med omnejd. Som mest har det blivit födelse-, vigsel- och dödböcker men också en del andra register. De flesta av dessa register har dessutom bränts in på en CD-skiva, Födda - Vigda - Döda i Ådalen, som säljs via SVAR i Ramsele. Den senaste versionen trycktes 1999. Tyvärr har detta projekt avslutats av många orsaker. En del av dessa register finns till försäljning i vår lokal och på vår försäljningssida. 2014, blev det en uppstart av ett nytt stort arbete, Anleda. Det är ett projekt som ska användas sig av detta stora arbete som har gjorts och ta det till nästa nivå, ett online-verktyg för våra medlemmar där de kan söka efter sina anor.

Få tillgång till Anleda

För att få tillgång till Anleda måste du vara medlem i Ådalens släktforskarförening. Sen måste du gå till anleda.net för och begära att få ett konto. Alla medlemmar kan få konto om de begär det.